Vraag aan sensorhouders: Welke focus voor de laatste Gebruikerscasus door Zoi?

Overlegtafels Gebruikerscases analyseren en visualiseren Vraag aan sensorhouders: Welke focus voor de laatste Gebruikerscasus door Zoi?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

L. Carton
    Keymaster

Tijdens het avondcollege op 24 november zijn een aantal “use case analyses” gepresenteerd door Zoi Katsamani, naar aanleiding van de ingewonnen sensordata van het afgelopen half jaar. Nu heeft Zoi Katsamani in december nog 3 dagen tijd over om te besteden aan data analyse of aan onderzoek naar aanvullende informatiebronnen.
    Een vraag die we aan de sensorhouders willen stellen: Op welk fenomeen, welke dag/week of op welke sensordata zou Zoi Katsamani haar laatste analyse kunnen richten? Welke sensordata is interessant voor meer sensorhouders of voor het ‘algemeen belang’? U kunt uw reactie als reply op dit forum verzoek geven als u een inlog-account heeft!
    ———————————————————————————
    Zie verder in deze Overlegtafel de korte rapportages en Exceldata van eerdere kleine “use case analyses” op basis van de sensordata van Smart Emission. U kunt zelf ook een eigen gebruikerscasus analyse toevoegen als u zelf een analyse heeft gemaakt, van uw eigen sensorlocatie en sensordata! Dat kunt u doen naar na inloggen een post aan te maken en de bijbehorende Word/PDF/Excelfiles te uploaden. Zo kunt u als sensorhouder ook onderling resultaten van sensor-observaties delen. Overigens kunnen uw documenten bestaan uit eenvoudige schermafdrukken op bepaalde tijdstippen, schermafdrukken van de viewers, of een compilatie van data en toelichting in een Excel, pdf of Word document. Zie de korte rapportages van Zoi Katsamani bij de Use cases als voorbeeld (in Word documenten). Let erop dat een document maximaal 10 Mb mag zijn qua bestandsgrootte.

• This topic was modified 11 months ago by  L. Carton.

P_Biemans
    Participant

Beste Linda,
    Om überhaupt en eigen bijdrage te kunnen leveren, zou ik graag een paar uurtjes les willen hebben hoe te werken met de data o.a. opslag van data, dan ook uitprinten van data, maken van plaatjes zoals bijv. gepresenteerd door Zoi Katsamani. Ik moet zeggen dat het mij niet lukt om dat op een nette manier te bereiken. Kan ik, misschien bestaat er bij meer mensen die behoefte, daarvoor eens langs komen? Welk programma gebruiken jullie.

L. Carton
    Keymaster

Beste Piet Biemans,

Dan zou het handig zijn om dat tegelijk voor een aantal mensen te organiseren. Een bijeenkomst waarbij mensen hun laptop meenemen.
    Ik kan me voorstellen dat een aantal mensen die bij het avondcollege Luchtkwaliteit aanwezig waren, hiervoor animo hebben. Als meer mensen zich zouden opgeven hiervoor, dan verzamelen we die mensen, die een “workshop sensor data downloaden en analyseren” willen meedoen. Ik ben bereid om hiervoor een keer bij u langs te komen, bijvoorbeeld aan het eind van de middag of een avond in december.
    Er zou dan wel wifi toegang moeten zijn. Ook is het handig als mensen Excel of een aanverwant spreadsheet-programma hebben, of Google Spreadsheet kunnen gebruiken. Dan doorlopen we samen de ‘workflow’ om uw eigen sensor-data te downloaden. En vervolgens in een grafiek te zetten. Als we dan met ongeveer 5 mensen zijn (ieder met eigen laptop), dan zouden we er een kleine ‘download, visualiseer en analyseer je sensor-data’ doe-bijeenkomst van kunnen maken. Ik zou bijvoorbeeld kunnen op donderdag 15 december 2016 in de namiddag of avond. Groet, Linda.

P_Biemans
    Participant

Beste Linda,
    Ik zie/ begrijp dat anderen niet reageren. Zou het een keer mogelijk zijn mij dat te laten zien op mijn vaste computer thuis? Anders, en dat is ook een zeer goede mogelijkheid, wil ik wel op de RU langskomen en schrijf ik op hoe te handelen. Dat kan ook door een SA (studentassistent) gebeuren, uw tijd is eigenlijk te kostbaar.
    Met vriendelijke groet,
    Piet

L. Carton
    Keymaster

Beste Piet,

Laat ik aan één van de stagiaires van de GI-minor, Maxim, Rick, of Yori, vragen of 1 van hen bij jou langs wil gaan, en een afspraak met je maken. Ik hoop dat 1 van hen kan. Misschien kan Maxim, hij heeft zelf onlangs veel data gedownload via de Heron viewer, en van deze data met Excel tijdserie-grafieken gemaakt van een aantal sensoren. Ik spreek hem morgen. Ik snap de vraag overigens goed. Ik denk dat als iemand jou in een paar stappen voordoet hoe je historische data kunt downloaden van de Heronviewer, en hoe je dit in een ander programma kunt inladen om de data te analyseren en visualiseren, dat je daarmee op weg geholpen bent.

Vriendelijke groet,
    Linda.

L. Carton
    Keymaster

== Vraag om uitleg downloaden sensordata en weergave in grafiek ==

Piet,

Stagiair Maxim Reinders neemt contact met je op, om een afspraak te maken. Hij kan je tonen hoe sensordata te downloaden, uit de Heron viewer, en deze meetwaarden in grafieken in de tijd uit te zetten m.b.v. Excel.
    Bij deze hebben jullie elkaars emailadres (afspraak kan bij je thuis of op de universiteit, communicatie gaat verder via de mail).

Vriendelijke groet,

Linda Carton.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You must be logged in to reply to this topic.