Gratis toegang "Future green city"

Overlegtafels Participatieproces Gratis toegang "Future green city"

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

F_Ogg
    Participant

L. Carton
    Keymaster

Mooi event, Future Green Cities.
    Dankje Frits.
    Brabant is heel goed bezig. Brabant heeft met Annemarie Spierings ook een hele actieve gedeputeerde op gebied van duurzame innovatie, groene en gezonde leefomgeving, landbouw toekomstgericht en met meerwaarde voor Brabantse burgers.
    Ik had er wel naartoe gewild, was ook benaderd, maar helaas geen tijd…
    Ik ben overigens groot fan van Louise Vet van het NIOO, die op 1 december een key-note geeft. Ik heb een aantal jaar geleden in Wageningen in haar gebouw een super inspirerende rondleiding van haar gekregen op zondagochtend. Het terugwinnen van fosfaten en andere nuttige stoffen uit de wc’s van het NIOO gebouw en de uitnodiging vooral ook een bijdrage in die wc’s achter te laten, zullen bezoekers aan het NIOO niet snel vergeten. Ik vond het gebouw dat Louise Vet daar gerealiseerd heeft in Wageningen echt een feest om in rond te wandelen, vooral met de mooie ‘basic materialen’ met glas en hout om je heen.

Veel plezier op de Future Green City event in de Brabanthallen. Ik neem me voor om het volgens jaar bij te wonen, als het voor de 3e keer gehouden wordt. Wie weet, zijn er dan afstudeerders van mijn groep werkzaam bij groene-gevels-en-daken ondernemingen en groene gemeenten. Dit jaar zijn diverse studenten op klimaatneutrale steden, vergroening in de stad en duurzame gebiedsontwikkeling afgestudeerd. Studenten die in de richting van duurzame steden hun afstudeerproject zoeken, blijken ook daarna in deze sector werk te zoeken en te vinden. Zo ook oud-studenten tegengekomen op de Klimaattop. Dat doet me als docent deugd! Ook trots dat studenten hun opleiding bij ons volgen (opleiding Geografie, Planologie en Milieu, Radboud Universiteit) om vervolgens de wereld te willen verbeteren, en actuele vraagstukken aan te pakken.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.