CO2 waarde station 18 blijvend te hoog

Overlegtafels Calibratie CO2 waarde station 18 blijvend te hoog

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Frits Ogg

De CO2 waarde van station 18 is blijvend hoog (>1000). Iedere keer als ik op de app kijk met mijn desktop, maak ik een printscreen. Later loop ik die na en verwerk de gegevens in een spreadsheet, die de waardes in een grafiek weer kan geven. Het station is te calibreren met een sensor van elders. Liefst een sensor die bij het RIVM meetstation gebruikt is? In een volgend project is te overwegen bij voorbaat een calibratie sensor een aantal uren naast iedere reguliere sensor te hangen. Die sensor kan mobiel uitgevoerd zijn (externe voeding en wifi/3G en de calibratie kan uitgevoerd worden in de buurt van de bestaande sensor zonder dat de sensorhouder er bij aanwezig is.

Pieter

Hoi Frits,

De waarden van CO2 zeggen nu nog niet zoveel. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat de temperatuur op de plek van jose sensor 18 hoger is en de CO2 sensor daar op reageert.

Ik verwacht zeer binnenkort de calibratie af te hebben, het resultaat is een model voor elke gassoort. Daarna moet die online gezet worden en kunnen waarden bekeken worden in ug/m2. Dit levert denk ik een betere interpretatie op.

Nu gebruiken we inderdaad twee koppelpunten voor de jose en rivm sensoren aan de ruyterstraat en graafseweg. Een alternatief voor nieuwe sensoren is om ze op te hangen bij de RIVM kasten omdat dat ook de omstandigheden gelijk zijn.

Binnenkort dus meer wat betreft de calibratie.

Frits Ogg

Ok, Dat wachten we af.

Frits Ogg

Verder valt een deel van het antwoord (aan de rechterkant) in het antwoordvenster weg. Misschien ligt dat aan mijn scherm, misschien ook niet ……

Pieter

Het is nu bijna zover. De calibratie modellen staan al op de testserver en daar lijken ze goed te draaien. Zeer binnenkort dus nieuwe voorspellingen voor O3, NO2 en CO.

C_Boogh
    Participant

We kijken er naar uit!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)

You must be logged in to reply to this topic.